دسته‌بندی نشده

اینترنت آزاد با Vpn

اینترنت آزاد با Vpn

اینترنت آزاد با Vpn

در این مقاله از سایت آرکاتل می خواهیم در رابطه با اینترنت آزاد با Vpn صحبت کنیم. شاید یکی از بیشترین عبارت هایی که در این روز ها می شنویم فیلتر شکن یا وی پی ان باشد.

با توجه به وضعیت اینترنت در کشورمان ایران بیش از ۹۰ درصد از مردم به دنبال اینترنت آزاد وی پی ان هستند و با استفاده از آن می خواهند به شبکه های مجازی مانند اینستاگرام یا واتساپ و یا برخی از سایت هایی که در کشورمان محدود است مراجعه کنند که این کار فقط با استفاده از فیلترشکن یا همان Vpn در دسترس می باشد.

وی پی ان  Vpn چیست ؟

Vpn

Vpn

بهتر از طرف شده کار با وی پی ان آشنا شویم vpn مخفف عبارت Virtual Private Network است. به معنی شبکه خصوصی مجازی است این شبکه امکان ایجاد یک اتصال ایمن و محافظت شده را هنگام اتصال به اینترنت برای شما فراهم می‌کند وی پی ان ها ترافیک اینترنت شما را به طور کامل رمز گذاری کرده و هویت شما را پنهان می‌کنند با این کار ردیابی اطلاعات شما سخت شده و امکان سرقت اطلاعات برای افراد دیگر دشوار می شود برای مثال در برخی از سایت ها افراد سودجو وجود دارند که زمانی که شما با استفاده از وی پی ان به داخل برخی سایت ها مراجعه می کنید به دست آوردن اطلاعات شما برای آنها کاری بسیار دشوار می شود.

از زمان ایجاد فیلترینگ در ایران وی پی ان ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند افراد زیادی به دنبال دانلود فیلتر شکن هستند تمام برنامه هایی که در سطح اینترنت استفاده می کنید مانند ایمیل ، وب ،  سیستم های پیام رسانی و… بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شدند اما هنوز هم نمی توان به طور قطعی از امنیت آنها استفاده کرد.

مزایا و معایب VPN

اولین و مهمترین مزیت استفاده از وی پی ان تغییر مکان جغرافیایی است استفاده از وی پی ان باعث می‌شود اتصال شما به اینترنت از مکانی دیگر انجام گیرد و موقعیت مکانی شما مشخص نباشد. این موضوع باعث می شود دسترسی به وب سایت هایی که استفاده از آنها در برخی کشور ها مسدود است با استفاده از این اپلیکیشن امکان پذیر باشد.

یکی دیگر از مزیت های وی پی انتقال اطلاعات به صورت رمزگذاری شده است این موضوع باعث می‌شود امنیت اطلاعات شما بسیار بالا رفته و دسترسی به آنها توسط سایرین امکان پذیر نباشد.

از معایب آنها شاید مهمترین عیب استفاده از آنها هزینه ی آنها در مقایسه با اتصال مستقیم است. استفاده از این نرم افزار ها تا حد زیادی سرعت دسترسی شما را کاهش می دهند تمام اطلاعات شما در سرورهای وی پی ان موجود است و در صورت بروز مشکل در ارائه دهنده اطلاعات شما نیز به خطر می‌افتد.

ویژگی VPN خوب چیست؟

Vpn

Vpn

رمزگذاری آدرس IP : آدرس آی پی یک وی پی ان باید از ISP و سایت های دیگر مخفی شود. در این صورت به شما این امکان را می‌دهد که به طور آنلاین و بدون اینکه توسط ارائه دهنده وی پی ان سایت دیگری زیر نظر گرفته شود اطلاعات مورد نظر را ارسال و دریافت کنید.

رمزگذاری پروتکل ها : وی پی ان باید بتواند رد پای شما را غیرقابل مشاهده کند مثلاً در قالب سابقه سرچ سابقه کوکی ها و همچنین اینترنت برگزاری کوکی ها می تواند از دسترسی اشخاص دیگر محرمانه ترین اطلاعات شخصی مالی و محتوای دیگر سایت جلوگیری کند از این جهت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کلیدهای خاموشی اینترنت : کلید خاموش یا Kill switch یکی از ویژگی هایی است که در بسیاری از آنها وجود دارد در صورتیکه پروتئین وی پی ان به درستی عمل نکند کلید خاموشی با یک اقدام امنیتی اتصال به اینترنت را قطع میکند. اگر وی پی ان تواند به درستی عمل کند وجود این ویژگی می تواند از افشای آدرس آی پی شما به صورت تصادفی غلط جلوگیری کند.

احراز هویت دو مرحله ای : در اصل یک vpn قدرتمند توسط روش های مختلف هراز هویت به بررسی تمامی افرادی که میخواهند وارد سیستم شوند را مورد بررسی قرار می دهد مثلاً پس از درخواست وارد کردن رمز عبور خود و دریافت کد به تلفن همراه شما می تواند دسترسی شخصی دیگر با اتصال امن شما را سخت کند.

با وجود تمامی توضیحاتی که در این مقاله داده شد اما لازم است بدانید استفاده از وی پی ان رایگان ممکن است خطراتی برای اطلاعات شما به دنبال داشته باشد بهترین روشی که می‌تواند توسط آن به vpn متصل شوید استفاده از روتر است. با اینکه نصب و اجرای برنامه‌های سنگین مانند سرور مجازی و وی پی ان ها مزیت های خاص خود را دارند اما اندکی دست و پا گیر هستند مثلاً برای هر بار روشن کردن دستگاه خود باید عملیات راه اندازی vpn را انجام دهید که بسیار وقت گیر است. اما زمانی که وی پی ان را روی روتر نصب کنید چنین مشکلاتی نخواهید داشت روتر میکروتیک یکی از دستگاه هایی است که می توانید با این منظور از آن استفاده کنید به این شکل که بعد از سقط کردن vpn در روتر میکروتیک کاربران به راحتی و بدون هیچ محدودیت و طی کردن چند مرحله می توانند وبگردی و یوتیوب گردی کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *